Saturday 6 June 2015

APAKAH KELEBIHAN MENUNAIKAN UMRAH?

Kelebihan mengerjakan ibadat umrah akan memperolehi pelbagai kelebihan dan ganjaran daripada Allah. Oleh yang demikian, Umat Islam hendaklah mengerjakannya dengan IKHLAS kerana Allah S.W.T. Antara kelebihannya adalah seperti berikut:-

i. Mendapat Ganjaran Pengampunan Dosa:
Orang yang menunaikan ibadat Umrah dengan sempurna akan mendapat pengampunan dosa.
Sabda Rasulullah:-
Maksudnya :-
"Di antara satu umrah kepada satu umrah yang lain adalah penghapus dosa antara keduanya dan tidak ada balasan bagi Haji yang mabrur (diterima) melainkan Syurga". (Riwayat al-Bukhairy dan Muslim).

KETERANGAN HADIS :-
Orang yang mengerjakan umrah hingga ke satu umrah akan mendapat keampunan dosa, dan haji mabrur tiada lain ganjarannya kecuali Syurga.

ii. MENJADI TETAMU AGUNG KEPADA ALLAH S.W. T :-
"Orang yang mengerjakan umrah di Tanah Suci merupakan tetamu agung kepada Allah dan mendapat kemulian daripada-Nya.
Sabda rasulullah :-
Maksdunya :-
"Orang yang mengerjakan haji dan umrah adalah tetamu Agung kepada Allah S.W.T, sekiranya mereka memohon doa kepada-Nya nescaya Allah perkenankan doa mereka, sekiranya mereka memohon keampunan-Nya nescaya Allah ampunkan mereka". (Riwayat al-Nasa'iy dan Ibnu Majah)

** Mari Umrah bersama dengan AMTC TRAVEL & TOURS untuk menikmati kelebihan menunaikan Umrah. UMRAH DISEMBER PROMOSI CUTI SEKOLAH/MUSIM SEJUK HARGA SERENDAH RM5,990.00, 12 HARI & 10 MALAM - Umrah Bermodul & Bersyariat Bimbingan Graduan Akademi Mutawwif Training & Consultancy (AMTC). Sila hubungi saya di talian: (6)0107885234 Whatsapp/SMS atau call direct jika ada keperluan.






No comments:

Post a Comment